Wednesday, August 3, 2011

RiNDu HaiKaL !!

assalammualaikum

firstly, selamat berpuasa untuk sume umat islam. kita patot bersyukur sebab masih berpeluang untuk menjalani ibadah puasa ni. Alhamdulillah !

ok, berbalik pada tajuk entry kat atas tu, tu bukan nama pakwe aku yang baru. de yang encik pakwe marah nanti. haikal tu sebenarnya sepupu encik pakwe. haikal ni abang pada danial ni. adik beradik comel. geram aku rasa.

nak dijadikan cite haikal tepon aku *sebenarnya encik pakwe yang tepon aku. dak kecik mana de phone sendiri. 
ini adalah perbualan antara aku dan haikal *terskema plak ayat !

Haikal : KAK AYU !!!!

CB : ye, haikal..

Haikal : kak ayu watpe ? puasa tak ?

CB : tengah cakap ngan haikal la. mestila kak ayu puasa. haikal puasa tak ?

Haikal : puasa ! tadi haikal makan burger tapi haikal muntah sebab tak sedap. *pelik tadi cakap puasa.

CB : la, haikal tu namanyer tak puasa la.

tetibe teros tukar topik !

Haikal : kak ayu bila nak datang umah ayah tam lagi ? *ayah tam tu ayah encik pakwe.

CB : abang min tak bagi kak ayu datang.

Haikal : haaaaa ! ayah tam tak bagi kak ayu datang ?

CB : bukanla, abang min tak bagi kak ayu datang !! *sound trouble la budak ni.

Haikal : oooooo ! abang min nape tak bagi kak ayu datang ? *ttibe je dia marah encik pakwe.

CB : haikal, nantila gaduh ngan abang min. cakap ngan kak ayu dulu.

Haikal : kak ayu puasa ? *rasanya dia dah tanya tadi. bape kali la engkau nak tanye ha !

CB : puasa la haikal.

Haikal : ha ! apa ?

CB : KAK AYU PUASA ! *aku dah jerit pun tak dengar lagi.

Haikal : ape enta kak ayu ni cakap. OK TATA !!!

ceh ! kurang asam punya budak tak sempat aku nak jawab balik dah letak. penat tol layan budak sorang ni.
eleh, kak ayu tau haikal suh datang sana sebab nak pau kak ayu robot transformer kan ! tau dah niat sebenar haikal sebab encik pakwe dah gitau aku dulu. hahaha !


okla haikal. kalo de masa kak ayu datang jumpa haikal. tapi jangan pau benda yang mahal-II plak. bankup karang kak ayu engkau ni !

tetiba teringat masa haikal baru pandai cakap bila tanya nama sape.. MUHAMMAD HAIKAL BIN MUHAMMAD AMIN <---- sejak bila engkau jadi anak encik pakwe ni. tapi sekarang dia sebut nama ayah dia plak.


* gaya gedik *


* iklan colgate *


apa yang haikal wat ngan danial tu ha ??

2 comments:

  1. hahaha mesti nakal budak nie..comel3

    ReplyDelete
  2. hahaha, tau xpe. mmg nakal tp nasib baik comel.

    ReplyDelete