Thursday, September 8, 2011

BaTMaNNiNG ! KeGiLaaN BaRu Di iNTeRNeT.

Assalammualaikum..

blog aku ni dah bersarang sebab dah lama tak update. ok, arini aku nak share ngan korang artikel pasal  batmanning yang dah jadi trend kat luar negara tu. 

semakin ramai individu memuat naik gambar mereka di lama rangkaian sosial di Internet dengan melakukan aksi bergantung secara terbalik dan hanya bertahan sebelah kaki di pintu, besi, pagar, belebas tingkap atau apa saja seperti kelawar. 
Ia dipanggil gantungan kelawar (batmanning). Aksi tersebut kini lebih popular di Internet berbanding trend berbaring secara meniarap (planking). 
Banyak laman web memaparkan gambar-gambar yang menunjukkan sejumlah orang berlatih dengan melakukan aksi kelawar itudi rumah dan di beberapa lokasi lain seperti tempat letak kereta. Tapi aksi tersebut menerima beberapa kritikan negatif daripada para pengguna Internet yang menyifatkannya sebagai satu yang berbahaya.
 Ini kerana sebelum ini seorang individu maut akibat terjatuh dari balkoni sebuah bangunan di Australia kerana melakukan aksi planking. Jadi versi terbaru ini turut dikecam kerana ia lebih berbahaya.

Aksi-aksi BATMANNING :




* baik-baik jadi manusia nak jadi kelawar plak kan. memang dah takde keje la tu.

Aksi-aksi PLANKING :

* kalau nak bunuh diri pun janganla sampai camtu sekali.

Aksi PLANKING & BATMANNING :


P/S : ORANG TAK SAYANG NYAWA MEMANG CAMTU KOT.

3 comments:

  1. gila.. nak try gak gantung kat kipass.. hihihi

    ReplyDelete
  2. hehe..funny..hye dear..i already follow u nice blue blog..=)

    ReplyDelete
  3. iliaisyahkadir : hahaha, mmh gila kan2. awk try wt dlu nnt sy follow. :D

    chentaety : mmg klkr. :) thanks dear.

    ReplyDelete