Thursday, September 22, 2011

oH ! GuLa-GuLa.

Assalammualaikum..

arini aku nak kembali kan memori pasal gula-gula masa zaman aku dan korang kecik.


 aku panggil gula-gula susu


 gula-gula udang. sebab de lambang udang. dulu aku suka gula-gula ni sebab plastik dia boleh makan. aku siap buka elok-elok sebab tak nak bagi plastik tu koyak.



 aku lupa la gula-gula apa ni. tapi sedap jugak. liat-liat cam nak patah gigi.


gula-gula asam bulat-bulat. aku pun tak pasti namanya apa. sebab aku main makan jer. rasa masam-masam manis kan-kan


gula-gula getah petak warna merah. buka-buka pembalut ada gambar tatoo boleh terus apply kat tangan. tapi kena letak air sikit kan-kan kalau aku tak silap la. gula-gula susu @ gula-gula lembu. gula-gula tu bentuk 'love'. sweet jer rasa. gula-gula macam MnM nombor 8. aku suka giler gula-gula tu.
gula-gula getah bentuk bulat. yang biasenyer 1 platik de 3biji.
haish ! terimbau kenangan lama. rasanya sekarang dah susah nak cari gula-gula camtu kan. kalau ada pun rasanya macam dah lain jer.

okey, tu jela TATA !



2 comments:

  1. mcm mn blh dpt collect semua gmbr2 ni..? tgkap sdiri ek? ker mmg dh ade koleksi sume gula2 tu? isk, ble tgk sume gula2 tu rs rindu la pulak kt zman kecik2 dlu.. huhu..

    ReplyDelete
  2. hehehe, sy cri kt google. google2 skli de gmbr gula2 2 sume. 2 yg t'ingt blik zaman silam. :)

    ReplyDelete