Thursday, July 14, 2011

DuRiaN !!

aku rasa cam langkah kanan je bila sampai kat umah semalam. lupa nak cakap aku cuti mid sem seminggu lebih.
actually seminggu je tapi aku tercuti awal la plak, hahaha !! amat seronok balik umah kali ni sebabnyer musim durian. dan kat umah aku banyak durian. yela, ayah aku ade kebun durian memang syok abis la. memang semalam aku makan tak ingat dunia. yang jadi mangsa adik aku la sebab dia yang kena bukak kan durian tu tok aku. aku ni pandai makan jer, bukak tak reti, huhuhu ! nasib ko la dik dapat akak yang manja lebih dari ko, hahahaha !

tapi biasenyer kan orang cakap kalo makan durian ni nanti panas. kalo korang nak makan banyak durian tapi taknak rasa panas lepas makan durian tu korang minum air kosong dari pangsa kulit durian tu. korang try la, aku try ok je. takde la panas.

durian ni leh di pelbagaikan. contohnye, bubur durian dan gula durian kalo tak silap aku la yang makan ngan pulut tu. memang aku suka giler. tapi, kalo jem durian dan tempoyok walaupun masakan yang de letak tempoyak memang aku tak minat. TAK SEDAP !! huhuhu.



nampak sedap kan ~~


ni la gula durian yang aku cakap tadi, sedap tau.
makan ngan roti pun sdap :)


 bubur durian ~~


big apple pun de donut yang rasa durian,
aku taknah beli tapi aku tengok kalo kat big apple mesti tak banyak cume de satu, dua je


ikan patin tempoyak
aku suke ikan patin tapi bila ade tempoyak susah cikit nak makan


ni pun aku tak makan. tapi selalu kena wat sebab family aku makan

 
biase korang dengar tart telur kan
kali ni tart durian
hahaha !
sedap tak ek ?
nak suh akak aku try watla.


yang bukak durian aku rasa bukan orang malaysia
hahaha !

No comments:

Post a Comment